Categorized under: Be kategorijos

Interneto forumo automobilio šviesos eksperimentas: arčiau aiškumo

Rugpjūčio pradžioje didžiausias interneto forumas surengė pirmąjį šūkis šviesos bandymas pamatyti, ar ir kaip motociklo žibintai įtakos vairuotojų ir motociklininkų pačių saugumui.

Nors lempos negali nei pakilti, nei išjungti kelyje, motociklų ir automobilių vairuotojų, tai yra pirmasis kontaktinis punktas ir dažnai nesutarimų. Dėl šios priežasties ir vairuotojai ir autoservisai turi skirtingos patirties ir nuomonės abiejose stovyklose.

Populiarus tarp vairuotojų turi įžvalgų, kaip motociklai šviesų akina ir pavojinga eismui. Dalis motociklininkų, kurie tikėjo patys būti pastebėta tik tada, jei jie naudosis tolimąsias šviesas. Diskusijos šiuo klausimu dažnai emocinis pobūdžio, ir tai suprantama – jis ateina į sveikatos ir saugos gyvenimą.

Kitas svarbus aspektas šiame kontekste yra modifikuota ar naudojimas neatitinkantį žibintus. Stipresni lemputes, nestandartiniai lankinės lempos, pritaikytos eismui kairiąja šviesoforo dažnai vadinama rizikos šaltiniu, bet – kaip yra tikrovė?

Eksperimentas – kaip ir gyvenimas

Mūsų užduotis buvo rasti atsakymus į du klausimus:
1) koks žibintai nepatogumų vairuotojui šviesiu paros metu?
2) pagal kurią žibintai motociklo vairuotojas pastebi geriausias?

Vienas galas gatvėje buvo dedamas į lengvąjį automobilį, po to visureigis, tačiau priešinga eismo juosta kito keleivio, vairuotojo užduotis buvo pažvelgti į veidrodį. Atstumas nuo kito galo, sustojimo 200, 100 ir 20 m ženklų du kartus pradėjo motociklininkai, nebesukite dėl kiekvieno pluošto ir didelio spindulio.

Kadangi žmogus yra ne itin patikimas matavimo priemonė ir rezultatai neišvengiamai subjektyvus pobūdis eksperimente buvo nedelsiant įtraukti penkis vairuotojus, kurie reikia keisti eksperimento svetainėje kursą projektuojant automobilį. Stebėjimo užraktas pradėjo užpildant klausimynus kiekvieno eksperimento metu, atstumas taip gradacija:

a) beveik nepastebimas; b) akivaizdu; c) aiškiai išsiskirti; d) varginantis; e) pavojingų eismo.

Kairiniai žibintai? Žingsnis į priekį!

Siekiant įvertinti galimus skirtumus tarp standartinio ir kitų žibintų, paskelbtas atsišaukimas taikyti penkis lempos kategorijas:

A – standartą;
B – standartinis ksenono;
C – keistas, bet pagal taisykles (stipresni lempos);
D – taisyklės nepakankamos (eismo kairiąja puse, savavališkai transformacijos ir tt);
El – nestandartinių Xenon.

Rezultatai: visa tai jau žinojo?

Baigiamosios pastabos gavo dešimt profilį kurie buvo apibendrinti galvoje, kai guolis gedimai automobilių daiktų. Duomenys rodo motociklų, atitinkančių konkretų vertinimą tam tikrą atstumą skaičių. Daugiau pastabus pastebėsite, kad kai kuriose atkarpose dėl apvalinimo taškų sumą nėra 15, o nors netiki svarbus.

Tačiau skaičiai yra skaičiai, bet ir realiame gyvenime – visai kas kita.